Winter Wonderland...

BELEEF DE MAGIE VAN DE WINTER MET PIPER-HEIDSIECK.

Besneeuwde landschappen, kerstfestiviteiten en knetterende haardvuurtjes; de winter brengt een heleboel gezelligheid met zich mee. Maar wie op zoek is naar een extra vleugje magie kan dit najaar rekenen op Piper-Heidsieck's Cuvée Brut, gehuld in een exclusieve geschenkverpakking ontworpen door de Britse illustrator David Doran. Dé verfijnde compagnon bij uitstek voor al je winterse avonturen!

Piper-Heidsieck en David Doran slaan opnieuw de handen in elkaar na het succes van de zomerse limited edition geschenkdoos. Deze keer presenteren ze een wintereditie met een vleugje escapisme, waarin betoverende wintertaferelen tot leven worden gebracht door middel van prachtige illustraties.

De exclusieve geschenkdoos roept warme herinneringen op en neemt sneeuw- en champagne aficionado's mee naar een magische winterwereld. Geïnspireerd op traditionele winterse activiteiten, van skiërs op besneeuwde hellingen tot vrienden die onder een prachtig versierde kerstboom van champagne genieten, straalt deze geschenkset winterse gezelligheid uit. Of je je nu in het charmante Franse Val d'Isère bevindt of op de majestueuze toppen van Cervinia in Italië, de Piper-Heidsieck Cuvée Brut staat klaar om je deze winter te verwarmen.

"Na het succes van onze zomergeschenkset was het voor ons vanzelfsprekend om met David Doran samen te werken voor een fris en dynamisch ontwerp dat de magie van een witte kerst met dierbaren oproept. De samenwerking met David onderstreept op een unieke manier het talent van een veelbelovende en ambitieuze creatieve geest, die perfect vastlegt hoe Piper-Heidsieck champagne de feestdagen tot een bijzonder moment maakt.” - Benoit Collard, CEO van Piper-Heidsieck.

OVER DAVID DORAN

David, gevestigd in het pittoreske Cornwall, belichaamt met zijn elegante en verfijnde stijl de Britse illustratiekunst. Vanuit zijn atelier aan het water werkt hij samen met talloze internationale merken en uitgeverijen om prachtige visuele avonturen in verschillende vormen te creëren. De samenwerking tussen Piper-Heidsieck en David Doran brengt eigentijds design in harmonie met het gedurfde artistieke talent van deze jonge kunstenaar, die naadloos aansluit bij de rijke geschiedenis van het huis, dat teruggaat tot 1785.

Na zijn studie in Illustratie was David vastbesloten om zo snel mogelijk als professional aan de slag te gaan. Veel van zijn universitaire projecten mondden uit in echte opdrachten. Sinds zijn eerste grote project voor The New York Times betovert David al tien jaar lang klanten met zijn illustraties. In 2014 kreeg David de titel ‘New Talent Winner’ op de World Illustration Awards, gevolgd door twee Graphite Pencil Awards van de Design and Art Direction (D&AD). Geïnspireerd door traditionele druktechnieken en de esthetiek van klassieke reisposters, combineert David in zijn werk een gevoel van traditie en erfgoed met hedendaagse thema's en onderwerpen.

"Dit ontwerp is geïnspireerd op de glamour van de après-ski en koele tinten die het moment vastleggen wanneer de middag op de skipiste eindigt en de avondfestiviteiten beginnen. Ik word altijd aangetrokken tot taferelen die een idyllische sfeer oproepen, een situatie die je absoluut wilt ervaren, of je nu aan de voet van een berg staat of naast een knetterend vuur op een winterse dag." - David Doran, illustrator.

CUVEE BRUT

In de geschenkdoos vind je de Piper-Heidsieck Cuvée Brut: een sprankelende, elegante en frisse champagne die wereldwijd gekend is. Proef de subtiele citrusvruchten, afgewisseld met aroma's van geroosterd brood, amandelen en munt. Deze drank bestaat uit een mix van een lichte Pinot Noir (50%) aangevuld met Meunier (30%) en Chardonnay (20%).

• Reservewijnen: meer dan 25%
  • Dosering: 8g/L

De geschenkdoos is verkrijgbaar in de supermarkten en bij de wijnhandel.

Aanbevolen verkoopprijs: €38,99.

OVER PIPER-HEIDSIECK

Piper-Heidsieck werd opgericht in 1785. Het champagnehuis dankt zijn wereldwijde succes aan zijn durf, leiderschap en pioniersgeest. Innovatie stond – en staat er nog altijd – centraal. Als gecertificeerd B Corp-bedrijf zet Piper-Heidsieck zich in voor een inclusieve, rechtvaardige en duurzame toekomst voor zowel het hele ecosysteem, als de ondernemersgemeenschap die gelinkt zijn aan de productie. En dat door te blijven innoveren en verbeteren. Het is de drijfveer van elke generatie die aan het hoofd staat van het champagnehuis. Het spreekt dan ook al eeuwenlang tot de verbeelding. Bovendien heeft het op basis van zijn uitmuntende champagnes ook een stevige internationale reputatie opgebouwd en draagt het nu de titel van meest bekroonde Champagnehuis van de eeuw*. Sinds 2018 werkt Piper-Heidsieck samen met Emilien Boutillat, een van de jongste Chefs de Caves in de champagnestreek. Hij draagt de verantwoordelijkheid om de unieke filosofie van Piper-Heidsieck te bewaken en schrijft mee aan het volgende, duurzame hoofdstuk van het champagnehuis.

Piper-Heidsieck blijft investeren om de kwaliteit en de authenticiteit van zijn wijnen te verbeteren. Een aanpak die de wijngaarden in 2015 een VDC en HVE** certificering opleverde. Het champagnehuis streeft echter ook naar een positieve impact op het milieu. Een missie die het kracht bijzette door in 2022 lid te worden van de IWCA***. In datzelfde jaar werd Piper-Heidsieck ook B Corp gecertificeerd. Daarmee trad het toe tot een wereldwijde gemeenschap van bedrijven die streven naar een positieve impact op de maatschappij en het milieu. De certificering weerspiegelt de ethische overtuigingen van het bedrijf en de durf waarmee het die nastreeft. Als voorvechter van de kunst en in het bijzonder van de film, steunt Piper-Heidsieck opkomende talenten uit de hele wereld en verschillende non-profitorganisaties die zich inzetten voor zaken die het champagnehuis nauw aan het hart liggen. Vandaag blijft het champagnehuis bestaande conventies uitdagen, waarmee het trouw blijft aan zijn eigen innovatieve natuur en identiteit. Piper-Heidsieck wordt in meer dan 100 landen geschonken. Elke zes seconden wordt er ergens ter wereld een fles geopend.

#PiperHeidsieck #BetterWithPiper

* De Chefs de Caves van Piper-Heidsieck zijn door de jury van de International Wine Challenge bekroond bekroond met de prestigieuze titel "Sparkling Winemaker of the Year" in 2004, 2007, 2008, 2010, 2011, 2012, 2013, 2021 en 2023.

** VDC: duurzame wijnbouw in de Champagne / HVE: hoge ecologische waarde

*** IWCA : International Wineries for Climate Action

Beeldmateriaal in hoge resolutie kan je downloaden in de newsroom van Piper-Heidsieck.

Voor meer informatie, contacteer:

Persberichten in je mailbox

Over Piper-Heidsieck