PROEF DE ZOMER MET PIPER-HEIDSIECK & DAVID DORAN

Op naar een zomer vol zon, zee, bubbels en warme herinneringen. Piper-Heidsieck en gerenommeerd Brits illustrator David Doran hebben samen een champagne geschenkset gecreëerd voor jouw welverdiende zomergenot. De ultieme vakantie-drank doet het Champagnehuis je dit keer cadeau in de vorm van een limited-edition geschenkdoos.

Net op tijd gelanceerd om in je koffer te stoppen en dus zo jouw favoriete reispartner te worden deze zomer. Piper-Heidsieck ging in zee met illustrator, David Doran, om samen een seizoensgebonden champagne geschenkset te creëren. Op deze manier brachten ze de meest iconische zomer-illustraties tot leven. ​

SPRANKELENDE GESCHENKDOZEN

De samenwerking van Piper-Heidsieck en David Doran weerspiegelt een eigentijds ontwerp van een jonge, gedurfde kunstenaar. Het design kenmerkt zich door de rijke geschiedenis van het merk, die al is ontstaan bij de oprichting in 1785. Voor eindejaar zal er trouwens opnieuw een originele geschenkdoos uitgebracht worden door Piper-Heidsieck en David Goran.

Piper-Heidsieck doet mij denken aan tijdloos erfgoed, maar tegelijkertijd heb je ook het toegankelijke aspect, omdat iedereen ervan kan genieten. Ik hou ervan om een fles te delen met vrienden op een speciaal moment wanneer we iets te vieren hebben. Maar het is ook heerlijk om met z’n tweetjes te klinken tijdens een romantisch diner of zelfs op het strand onder de zomerzon, vertelt David. ​

EXOTISCH GENOT

In de geschenkdoos vind je de Piper-Heidsieck Cuvée Brut: een sprankelende, elegante en frisse champagne die wereldwijd gekend is. Proef de subtiele citrusvruchten, afgewisseld met aroma's van geroosterd brood, amandelen en munt. Deze drank bestaat uit een mix van een lichte Pinot Noir (50%) aangevuld met Meunier (30%) en Chardonnay (20%). What’s there not to like?

DAVID DORANS ARTISTIEKE PRACHT

De kunstenaar achter het ontwerp, David Doran, groeide uit tot het boegbeeld van de Britse illustratie. Geïnspireerd door zonnige stranddagen en zwoele zomernachten, nemen zijn illustraties je mee op een heerlijke reis naar je favoriete oase aan zee.

De kleine dingen inspireren mij – ik vind dat alledaagse belevenissen ook hun moment verdienen om te stralen in een kunstwerk. Ik hou ervan om een gevoel van escapisme in een vreugdevolle scène te tekenen. Zo neem ik levensgenieters mee naar een herinnering of een vakantiemoment met vrienden of familie. - David Doran

Met traditionele druktechnieken en de esthetiek van klassieke reisposters als muze, creëert David steeds een gevoel van traditie en erfgoed in zijn werken. Dit maakte David de ideale kandidaat voor dit ontwerp. Volgens Piper-Heidsiecks General Manager bij Benoit Collard doet zijn limited-edition geschenkdoos je een zomer lang verlangen naar het vloeibare goud. ​

Bij Piper-Heidsieck staan we gepassioneerd achter jonge talenten. Dat gaat van de erkenning voor de unieke en innovatieve filosofie van onze chef-wijnmaker Émilien Boutillat, tot deze artistieke samenwerking met David Doran. - Benoit Collard, General Manager Piper-Heidsieck

De samenwerking met David was daarom ook een ongelofelijke meerwaarde voor de levendige persoonlijkheid van het Champagnehuis. Zo creëerden ze samen een gedurfde weerspiegeling van Piper-Heidsieck waar ieder champagne aficionado van geniet. Op naar een zomer lang klinken!

De geschenkdoos is verkrijgbaar in de supermarkten en bij de wijnhandel vanaf mid juni. Aanbevolen verkoopprijs: 35,09€.

Ontdek hier hoe de Piper-Heidsieck x David Doran geschenkdoos is ontstaan.

Klik hier voor meer informatie over David Doran.

#PiperHeidsieck

OVER DAVID DORAN - Na zijn studie in Illustratie was David vastbesloten om zo snel mogelijk als professional aan de slag te gaan. Veel van zijn universitaire projecten mondden uit in echte opdrachten. Sinds zijn eerste grote project voor The New York Times betovert David al tien jaar lang klanten met zijn illustraties. In 2014 kreeg David de titel ‘New Talent Winner’ op de World Illustration Awards, gevolgd door twee Graphite Pencil Awards van de Design and Art Direction (D&AD). Geïnspireerd door traditionele druktechnieken en de esthetiek van klassieke reisposters, combineert David in zijn werk een gevoel van traditie en erfgoed met hedendaagse thema's en onderwerpen. ​

HET HUIS PIPER-HEIDSIECK - Piper-Heidsieck, opgericht in 1785 en eigendom van de familie Descours, is het meest bekroonde Champagnehuis van de eeuw*. Het dankt zijn wereldwijde succes aan zij die er door de eeuwen heen aan het hoofd stonden. Het is altijd een onderdeel geweest van de filosofie van Piper-Heidsieck om te blijven innoveren en verbeteren. De drang om te ondernemen, te durven en jezelf te overtreffen, dat was en is nog steeds de drijfveer voor elke generatie die er aan het hoofd staat. Het Champagnehuis heeft in de loop der jaren dan ook een stevige internationale reputatie opgebouwd en spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding. Van Marie-Antoinette die er bij haar eerste slok verliefd op werd tot de klanten van de speakeasy bars tijdens de Drooglegging tot Marilyn Monroe die beweerde elke ochtend te ontwaken met een glas Piper-Heidsieck. Piper-Heidsieck blijft echter elke dag nog investeren om de kwaliteit en de authenticiteit van zijn wijnen te verbeteren. Een aanpak die de wijngaarden al een dubbele certificering opleverde: "Viticulture Durable en Champagne" en "Haute Valeur Environnementale". Vandaag blijft het Champagnehuis bestaande conventies uitdagen, waarmee het trouw blijft aan zijn eigen innovatieve natuur en identiteit. Piper-Heidsieck wordt in meer dan 100 landen geschonken. Elke acht seconden wordt er ergens ter wereld een fles geopend.

* Régis Camus, Chef de cave bij Piper-Heidsieck, is sinds het begin van deze eeuw acht keer bekroond met de prestigieuze titel "Keldermeester van het Jaar" door de jury van de International Wine Challenge .

Beeldmateriaal kan je downloaden in de newsroom van Piper-Heidsieck.

Voor meer informatie, contacteer:

Francine De Caluwe

oona agency Antwerp